πŸ’Έ (Scammer) Syarikat pelaburan tempatan perniagaan pendedahan Pertubuhan Kebajikan Integriti Persahabatan Nasional (PKIPN) melibatkan 100 orang jadi mangsa



πŸ—“️ 7 OKT 2024

🏒 Menara KPJ, Jalan Tun Razak  -  πŸ“„ Satu memorandum telah diserahkan kepada Jabatan Penyiasatan Jenayah Komersial, Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkaitan penipuan sebuah syarikat yang dikenali sebagai PT Andalan Trusti Global berpusat di Indonesia. 



πŸ“„ Memorandum aduan ini telah diserahkan oleh Joseph Prakash, Pengasas Pertubuhan Kebajikan Integriti Persahabatan Nasional (PKIPN)  dan dihadiri oleh para mangsa penipuan ini di himpunan menuntut keadilan kepada para mangsa.


Mangsa pelaburan kerugian RM 72,000


Menurut Joseph Prakash beliau berasa kasihan dengan para mangsa penipuan yang tidak dibela sehingga hari ini.Beliau menuntut pihak PDRM menyiasat semua pihak terbabit dan berharap wang mangsa penipuan dapat dikembalikan . Lebih 100 orang menjadi mangsa penipuan syarikat terbabit dan kerugian dianggarkan melebihi jutaan ringgit.

                                                                 Mangsa pelaburan kerugian RM 207,000

Modus operandi skim penipuan pelabar dikehndaki melabur minimum sekitar 5,000 hingga 30, 000 Dollar Amerika dengan dividen 4 dan 6 peratus setiap bulan.Mangsa mendakwa ditipu selepas menyertai skim pelaburan ini dan berharap pihak berwajib mengambil tindakan sewajarnya bagi menuntut keadilan kepada semua mangsa.


πŸ™‹πŸ»‍♂️ Pertubuhan Kebajikan Integriti Persahabatan Nasional (PKIPN) menuntut 7 orang penama ini mengembalikan kembali semula wang para mangsa. 7 orang tersebut ialah:-


Hazlami Bin Che Mat (Lami), IC: 870223-06-5485

Hairol Anuar Bin Hairol Azmi (Acik), IC: 881028-43-5421

Azman Fikri Bin Hanapi (Joe), IC: 880527-05-5031

Norzaza Binti Mansor (Zaza), IC: 850905-04-8152

Koh Lee Gen (Legend), IC: Not provided

Daren Goh (Darren), IC: Not provided

Tapa, IC: Not provided

Muhammad Khairul Syafiq bin Kamarul Ariffin (Warung Kebun), IC: 941225-10-6733



Di akhir perhimpunan ini, pihak Joseph Prakash  Pengasas Pertubuhan Kebajikan Integriti Persahabatan Nasional (PKIPN) berharap pihak PDRM dapat memberi keadilan yang sewajarnya kepada para mangsa penipuan ini dengan menyiasat kembali pihak yang terlibat dalam penipuan dan semoga wang para mangsa dapat dikembalikan kepada mereka.





Comments

Popular posts from this blog

Pelancaran dan Majlis Perasmian Presiden Dewan Perniagaan Perindustrian dan Pelaburan Malaysia-Wuxi, China.

πŸŒ™ DI GALERI NUR RAUDHAH DENGAN KERJASAMA RUMAH KASIH NURUL HASANAH AMPANG DN ANITA Entertainment & Productions