Pelancaran dan Majlis Perasmian Presiden Dewan Perniagaan Perindustrian dan Pelaburan Malaysia-Wuxi, China.

Masa : 11:00am - 1:00pm

Tarikh : 30 April 2024

Lokasi : DEWAN PERNIAGAAN PER INDUSTRIAN DAN PELABURAN MALAYSIA-  WUXI CHINA   
    L3-1-1,  
    INFINITE 46200 CENTRE PETALING LOT 1, 
    JAYA JALAN 13/6 SELANGOR SEKSYEN 13 MALAYSIA 




Dewan Perniagaan Perindustrian Dan Pelaburan Malaysia-Wuxi China (DPPPM-WC) telah meraikan majlis perasmian di Kuala Lumpur, menandakan era baharu pertumbuhan bagi Dewan. Acara itu menghimpunkan individu daripada pelbagai sektor komuniti perniagaan dan wakil media, semuanya bersatu dalam visi bersama mereka untuk masa depan yang lebih cerah.







Semasa majlis menandatangani pelantikan, Dr. Liu Jun secara rasmi dilantik sebagai Presiden DPPPM-WC, dan Cik Youya dan Cik Qi Linlin dilantik sebagai ahli teras. Pelantikan ini merupakan satu peristiwa penting bagi Dewan dan mengukuhkan semangat persahabatan dan kerjasama antara China dan Malaysia.



Dr. Liu Jun ialah pelopor dalam teknologi fizik sinar-X dan memegang jawatan kepimpinan dalam beberapa organisasi penting. Kepakaran dan pengalaman beliau amat berharga dalam memajukan misi Dewan untuk menggalakkan pertukaran dan kerjasama antara kedua-dua pihak dalam pelbagai bidang seperti teknologi, belia dan sukan, pendidikan, budaya, perdagangan dan ekonomi.


Dr. Liu Jun, pengasas dan pengerusi Unicomp Technology, telah berjaya mengembangkan syarikat itu ke pasaran antarabangsa dengan pembukaan pangkalan pengeluaran luar negara yang pertama di Malaysia. Selama lebih sedekad, Dr. Liu Jun telah berkhidmat sebagai pesuruhjaya penggalakan pelaburan untuk kerajaan China, menarik syarikat swasta untuk melabur di negara itu.





Dr. Mazlan Goh dan Dr. Liu Jun, sebagai pemimpin tertinggi dwi-teras dan pengasas bersama Dewan, akan memainkan peranan penting dalam memacu kemajuan ke hadapan. Dr. Mazlan Goh akan memberi tumpuan kepada mewujudkan dan mengekalkan hubungan rasmi antara Dewan dan pelbagai jabatan kerajaan Malaysia, manakala Dr. Liu Jun akan bertindak sebagai wakil Dewan dalam pertemuan dengan pegawai kerajaan China, membincangkan projek kerjasama dan meneroka peluang baharu.







Bersama-sama, DPPPM-WC akan terus membina jambatan persahabatan dan kerjasama antara China dan Malaysia, membuka ufuk baharu peluang dan pertumbuhan untuk semua.







Dewan Perniagaan Perindustrian Dan Pelaburan Malaysia-Wuxi China (DPPPM-WC) berusaha untuk mewujudkan platform yang saling menguntungkan untuk integriti perniagaan, komunikasi dan pertukaran antara China dan Malaysia, mempromosikan kemakmuran dan pembangunan ekonomi kedua-dua negara. Pengalaman dan rangkaian luas Dr. Liu Jun akan menyumbang secara aktif kepada pertukaran persahabatan dan kerjasama antara China dan Malaysia.







Pengumuman rasmi DPPPM-WC dan majlis perasmian presiden menandakan peringkat baharu pembangunan bagi dewan itu dan menyuntik semangat dan momentum baharu ke dalam kerjasama mesra antara China dan Malaysia. Dedikasi dan visi Dr. Liu Jun menjadi inspirasi kepada semua mereka yang ingin menggalakkan kerjasama antarabangsa dan pertumbuhan ekonomi.



📞 03-7932 3365 Tel:03-7932  3375 
📧 dpppm.wc@gmail.com   

Comments

Popular posts from this blog

💸 (Scammer) Syarikat pelaburan tempatan perniagaan pendedahan Pertubuhan Kebajikan Integriti Persahabatan Nasional (PKIPN) melibatkan 100 orang jadi mangsa

🌙 DI GALERI NUR RAUDHAH DENGAN KERJASAMA RUMAH KASIH NURUL HASANAH AMPANG DN ANITA Entertainment & Productions