🌳 Taman Safari Indonesia - 🌲 Keajaiban Alam dan 🐘 Satwa 🐅 Liar


Kuala Lumpur, Malaysia - Taman Safari Indonesia dengan bangga mengumumkan pengalaman rekreasi keluarga yang tak terlupakan, kini menyambut kedatangan teman terdekat dari Malaysia. Sebagai oase konservasi satwa liar yang mendalam, Taman Safari menawarkan pengalaman unik yang menggabungkan keindahan alam, satwa liar, rekreasi berkualiti, dan hidangan halal yang lazat, menjadikannya destinasi yang sempurna untuk semua peringkat umur.


Dalam menyambut pelancong Malaysia, Taman Safari Indonesia mempersembahkan atraksi teater bawah air pertama di dunia. Pengunjung akan menjelajahi petualangan yang memukau sambil menikmati sajian kuliner yang lazat, mencipta kenangan yang tak akan terlupakan.


Varuna Bali: Pengalaman Mewah di Tengah Alam


Menambahkan sentuhan keanggunan pada petualangan tersebut, Varuna Bali menawarkan pengalaman mewah dan eksklusif sempena pelancaran penuh pertunjukan teater bawah air pertama di Indonesia. Membangun dari kejayaan dan antisipasi pelancaran lembutnya, Varuna dijangka akan menawan penonton dengan gabungan unik cerita, pertunjukan akuatik, dan santapan istimewa, semua di dalam suasana pesona Taman Safari Bali.


Varuna Bali akan menawarkan pakej-pakej khas untuk pelancong Malaysia yang merangkumi pertunjukan mewah dan santapan yang menampilkan pelbagai cita rasa kawasan tersebut.


Alexander Zulkarnain, Naib Presiden Media dan Digital di Taman Safari Indonesia, menyatakan, "Melalui Matta Fair, kami tidak hanya ingin memperkenalkan keindahan dan keunikan Taman Safari sebagai pusat rekreasi keluarga yang menekankan konservasi satwa liar, tetapi juga untuk memperkuat persahabatan antara Indonesia dan Malaysia melalui pelancongan. Pengiktirafan yang kami terima dari MATFA (Malaysian Association of Theme Parks and Family Recreations) pada tahun 2023 adalah bukti hubungan kukuh antara kedua-dua negara dalam sektor pelancongan yang diiktiraf oleh rakan kongsi kami, MATFA."


Pada tahun 2023, jumlah pelancong Malaysia yang mengunjungi Indonesia mencapai 1.9 juta orang, menempatkan tempat pertama dari jumlah keseluruhan 11.6 juta lawatan pelancong asing ke Indonesia. Ini menunjukkan potensi besar bagi kedua-dua negara untuk memajukan pelancongan dan budaya bersama-sama.


Taman Safari berkomitmen untuk terus meningkatkan kualiti perkhidmatan dan pengalaman pelancongan, berharap menjadi salah satu destinasi utama bagi pelancong Malaysia. Kami menjemput semua orang untuk datang dan menjadi sebahagian daripada pengalaman yang tidak hanya menghibur, tetapi juga memberi pengajaran tentang pentingnya konservasi satwa liar dan harmoni dengan alam.


Mari kita meneroka keindahan alam dan keunikan satwa liar di Taman Safari Indonesia - di mana setiap saat menjadi kenangan yang berharga yang terukir di hati. 


Kami berada di Booth 11P15 Matta Fair di MITEC Kuala Lumpur dari 22-24 Mac 2024. Sila temukan pelbagai tawaran istimewa, terutamanya untuk taman-taman Taman Safari Indonesia di Jakarta dan atraksi terkini kami, Varuna - Pertunjukan bawah air baru dengan pengalaman gastronomi yang menarik.


Untuk maklumat lanjut tentang Taman Safari Indonesia dan atraksi terkini, sila layari www.tamansafari.com 

Comments

Popular posts from this blog

💸 (Scammer) Syarikat pelaburan tempatan perniagaan pendedahan Pertubuhan Kebajikan Integriti Persahabatan Nasional (PKIPN) melibatkan 100 orang jadi mangsa

Pelancaran dan Majlis Perasmian Presiden Dewan Perniagaan Perindustrian dan Pelaburan Malaysia-Wuxi, China.

🌙 DI GALERI NUR RAUDHAH DENGAN KERJASAMA RUMAH KASIH NURUL HASANAH AMPANG DN ANITA Entertainment & Productions