๐ŸŽฌ MALAM GALA TAYANGAN PERDANA FILEM LAL SALAAM - GSC QUILL CITY MALL


MALAM  GALA  LAL  SALAAM  - 9 FEB 2024


 'Lal Salaam' filem produksi dari  Lyca Productions dan hasil karya A Subaskaran.


Lal Salaam (terj. Red Salute)  ialah sebuah filem aksi sukan berbahasa Tamil India 2024 yang diarahkan oleh Aishwarya Rajinikanth dan diterbitkan oleh Subaskaran Allirajah di bawah Lyca Productions. Filem ini dibintangi oleh Rajinikanth, dalam penampilan kameo lanjutan, bersama Vishnu Vishal dan Vikranth, dengan barisan pelakon sokongan termasuk Vignesh, Livingston, Senthil, Jeevitha, K. S. Ravikumar dan Thambi Ramaiah.


Filem ini diumumkan secara rasmi pada November 2022 di bawah tajuk rasmi Lal Salaam. Fotografi utama bermula pada Mac 2023. Ia dirakam secara sporadis dalam beberapa kaki, dengan lokasi penggambaran termasuk Chennai, Mumbai, Pondicherry, dan dibalut pada awal Ogos 2023. Filem ini mempunyai muzik yang digubah oleh A. R. Rahman, sinematografi dikendalikan oleh Vishnu Rangasamy dan penyuntingan oleh B. Pravin Baaskar.




Sinopsis Filem 

Thirunavukarasu, juga dikenali sebagai Thiru (Vishnu Vishal) dan Shamsuddin (Vikranth) ialah pemain kriket yang cemerlang dari Murarbad, sebuah kampung tempat penganut Hindu dan Islam dengan populasi 20% & 80% hidup bersama secara harmoni. Walaupun berbeza agama, mereka hidup bahagia. Bapa Thiru (Livingston) dan bapa Shamsuddin, Mohideen Bhai (Rajinikanth) adalah kawan baik yang biasa melihat anak lelaki mereka terlibat dalam konfrontasi fizikal sejak kecil.

 


Secara selari, kita melihat ahli politik tempatan merancang untuk menghasut rusuhan kaum di Murarbad untuk memanfaatkan pilihan raya yang akan datang. Salah seorang anak ahli politik, Raj (Vivek Prasanna) mengambil tugas semata-mata untuk mengeksploitasi persaingan Thiru dan Shamsuddin dengan berselindung dalam perlawanan kriket. Dalam keadaan marah, Thiru mencederakan tangan kanan Shamsuddin semasa perlawanan, mencetuskan konflik serius antara orang Islam dan Hindu di Murrabad. Raj, juga berasal dari kasta atasan dalam klan Hindu mula mengganggu kasta bawahan untuk kepentingan politik dengan mengganggu Thiruvizha dan merampas Thayr (kereta kuil). Sementara itu, Thiru sedang menghadapi nasibnya sendiri di mana rakan senegara dan keluarganya menafikannya. Dia kebetulan menghadapi ancaman daripada anak buah Mohideen dan melarikan diri.

 


Dengan bimbingan daripada rakan dan mentornya, dia bermain kriket untuk kampung sekitar dan menang sambil memperoleh sedikit wang untuk pembiayaan thayr. Memerlukan 1.5 lakh rupee lagi, mereka pergi ke Mumbai bergantung pada derma di mana mereka masuk ke pusat konflik agama yang lain dan Thiru akhirnya menyelamatkan Shamsuddin sekali gus menamatkan persengketaan mereka. Mohideen kemudian memutuskan untuk memberikan dana tambahan untuk Thayr mereka sendiri. Walau bagaimanapun, Raj yang cemburu memusnahkannya sebagai tindakan balas. Akhirnya didedahkan bahawa Raj yang memastikan shamsuddin melepaskan tangannya dan pertembungan di Murarbad. Mendengar ini isterinya yang sedang hamil (Dhanya Balakrishnan) mengancamnya untuk menyerah diri kepada polis atas perbuatan jenayahnya atau kehilangan anak yang dikandung. Akhirnya klan Muslim membantu klan Hindu dengan Thiruvizha mereka dan keharmonian mereka tercapai sekali lagi. Rajnikanth yang meyakinkan mengulangi tentang kemanusiaan di atas segalanya dalam saga ini.


SEKITAR ACARA MALAM GALA TAYANGAN PERDANA LAL SALAAM 


CAMEO RAJINIKANTH 



 BARISAN PENGANJUR FILEM LAL SALAAM DI MALAYSIA 


     



















Comments

Popular posts from this blog

๐Ÿ’ธ (Scammer) Syarikat pelaburan tempatan perniagaan pendedahan Pertubuhan Kebajikan Integriti Persahabatan Nasional (PKIPN) melibatkan 100 orang jadi mangsa

Pelancaran dan Majlis Perasmian Presiden Dewan Perniagaan Perindustrian dan Pelaburan Malaysia-Wuxi, China.

๐ŸŒ™ DI GALERI NUR RAUDHAH DENGAN KERJASAMA RUMAH KASIH NURUL HASANAH AMPANG DN ANITA Entertainment & Productions